Aktivno učenje potencijalno darovite djece

Osnovna načela za rad s potencijalno darovitom djecom:

Poticanje širenja sposobnosti, znanja i iskustva

Stvaranje uvjeta za razvoj  kreativnosti

Razvijanje određenih osobina ličnosti

Smjernice za rad s potencijalno darovitom djecom:

Uvažavati specifične dječje interese, omogućiti djetetu da uči ono što ga zanima i što istražuje

Poticati širenje temeljnih znanja

Omogućiti da uči na način koji njemu najviše odgovara-razvoj metakognitivnih vještina

Organizirati za darovito dijete složenije aktivnosti,u pogledu apstraktnog mišljenja i viših razina misaonih procesa

Postavljati viša očekivanja u pogledu ustrajnosti u radu

Osigurati korištenje što raznolikijeg materijala u radu

Osigurati im više vremena za rad

Poticati tumačenje osobnog i tuđeg ponašanja i osjećaja

Stvarati prigode za razvijanje i izražavanje sposobnosti vođenja

Ohrabrivati kreativno i produktivno razmišljanje

 

 AKTIVNOSTI U RADU S POTENCIJALNO DAROVITOM DJECOM

  1. LOGIČKO KOMBINATORIČKE AKTIVNOSTI

– Individualni rad, u paru ili malim skupinama

– Potiču percepciju, koncentraciju, logičko mišljenje, jezične sposobnosti, prostornu orijentaciju, poštivanje pravila

– Serijacija,  klasifikacija,  uspoređivanje

IGRE STRATEGIJE : Potapanje brodova, Pogodi tko, Spoji četiri u nizu, Dame, Šah, Monopolly…

LOGIČKI ZADACI: Nastavi niz, Sudoku, Izbaci uljeza, Složi po slijedu događaja…

  1. IGRE VIZUALNO-SPACIJALNIH SPOSOBNOSTI

– konstruiranje, modeliranje, likovni izraz

– transformiranje trodimenzionalnih oblika u dvodimenzionalne i obratno

– labirinti, pronađi istu zrcalnu sliku ,slagarice, tangrami, mozaik…

  1. IGRE ZA POTICANJE DIVERGENTNOG MIŠLJENJA I KREATIVNOSTI

– igre koje kod djeteta oslobađaju kreativnost i potiču njeno iskazivanje, te omogućuju djetetu da na razne načine izrazi što veći broj ideja i mogućih rješenja problema

~ PREDVIĐANJE ISHODA (Što bi bilo da…)

~ ŠTO SVE MOŽE BITI NEOBIČNO (predmeti, životinje, planete…)

~ NEOBIČNE UPOTREBE OBIČNIH PREDMETA

~ KREATIVNO RJEŠAVANJE PROBLEMA (Kako vratiti odlutalog slona u zoološki vrt?…)

~ MALI “IZUMI” ili predmeti i strojevi iz budućnosti

~ KREATIVNO IZRAŽAVANJE POKRETOM (budi kao…, pokaži kako…, učini… – pantomima)

  1. IGRE ZA POTICANJE VERBALNIH SPOSOBNOSTI

– Rješavati, ali i smišljati zadatke kao što su rebusi, zagonetke, pitalice

– Izmišljanje “novih riječi”, naziva, rima

– Izmišljanje priča, stripova

– Verbalne apsurdnosti

– Objašnjavanje svojih malih “izuma”

  1. POKUSI I ISTRAŽIVAČKE AKTIVNOSTI

– Aktivno učenje

– Djeca su sklona istraživanju, ispitivanju i provjeravanju

– Uče iz situacija kojima su izloženi

– Neopasne pokuse neka izvode sami

 

Pripremila odgojiteljica Sanja Trnski