STRUČNI TIM DJEČJEG VRTIĆA

Stručni suradnik – stručno osposobljena osoba sa zanimanjem pedagoga, psihologa i stručnjaka edukacijsko-rehabilitacijskog profila koja pruža pomoć djeci i odgojiteljima u odgojno-obrazovnom radu i koja pridonosi razvoju i unapređenju djelatnosti predškolskog odgoja.

PEDAGOG

  • prati realizaciju odgojno-obrazovnog rada
  • prati provedbu kraćih programa
  • stvara temeljne uvjete za ostvarivanje djetetovih razvojnih potreba, interesa i prava
  • stručno pridonosi maksimalnoj efikasnosti odgojno-obrazovnih ciljeva te unapređuje cjeloviti odgojno-obrazovni proces
  • s odgojiteljima radi na stvaranju poticajnog okruženja za djecu
  • predlaže inovacije, suvremene metode i oblike rada
  • predlaže, sudjeluje i pomaže odgojiteljima u ostvarivanju programa stručnog usavršavanja i njihova cjeloživotnog obrazovanja
  • sudjeluje u nabavi stručne literature, didaktike
  • ostvaruje suradnju s roditeljima i pomaže im u odgoju i obrazovanju djece te rješavanju odgojno-obrazovnih problema
  • surađuje s drugim odgojno-obrazovnim čimbenicima
  • pridonosi razvoju timskoga rada u dječjem vrtiću
  • sudjeluje pri upisu nove djece te formiranju odgojno- obrazovnih skupina
  • sudjeluje u otkrivanju i praćenju razvojnih potreba djeteta
  • organizira stručne aktive (usavršavanje) unutar ustanove
  • radi s pripravnicima prilikom ostvarenja pripravničkog programa
  • pruža podršku odgajateljima u istraživanju i unapređivanju vlastite odgojno- obrazovne prakse
  • predlaže i sudjeluje u provedbi raznovrsnih oblika suradnje i komunikacije s roditeljima
  • potiče aktivno sudjelovanje roditelja u odgojno-obrazovnom procesu
  • informira i upućuje roditelje o odabiru najpogodnijeg programa za dijete (kraći programi)
  • redovito surađuje s društvenom sredinom u organizaciji i obogaćivanju rada ustanove
  • javno predstavlja odgojno-obrazovni rad dječjeg vrtića

PSIHOLOG

  • prati psihofizički razvoj i napredovanje pojedinačnog djeteta
  • postavlja razvojne zadaće i skrbi se o psihičkom zdravlju djece
  • svojim djelovanjem pridonosi razvoju timskog rada u dječjem vrtiću i sudjeluje u stvaranju temeljnih uvjeta za ostvarivanje dječjih prava
  • posebno je važna uloga psihologa u prepoznavanju djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (djece s teškoćama i darovite djece) i promišljanju razvojnih zadaća za njihovo napredovanje prema sposobnostima
  • radi i s djecom s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i njihovim roditeljima na emocionalno-psihološkome snaženju obitelji za kvalitetniju pomoć u odrastanju djeteta
  • surađuje i sudjeluje u programima stalnog usavršavanja odgojitelja, s roditeljima i lokalnom zajednicom
  • unapređuje cjelokupan rad u dječjem vrtiću
  • povezuje se sa zdravstvenim ustanovama i ustanovama socijalne skrbi
  • koristi se supervizijskom pomoći i sudjeluje u istraživanjima u dječjem vrtiću te javno prezentira rezultate

LOGOPED

  • je stručnjak edukacijsko-rehabilitacijskog profila
  • radi na prevenciji, prepoznavanju, ublažavanju i otklanjanju govorno-jezičnih teškoća djece
  • po potrebi upućuje na dodatne pretrage
  • utvrđuje specifične potrebe djece s teškoćama u govorno-jezičnom razvoju i o njima informira odgojitelje, ostale suradnike i roditelje
  • stvara uvjete za uključivanje djece u posebne i redovite programe dječjeg vrtića
  • u suradnji s odgojiteljima, stručnim timom (i roditeljima) utvrđuje najprimjerenije metode rada za svako pojedino dijete te ih primjenjuje u svome radu
  • vrši savjetodavni rad s roditeljima o poticanju razvoja komunikacije, jezika i govora
  • vrši edukaciju odgojitelja o adekvatnom poticanju razvoja govorno-jezične komunikacije, vodeći računa o individualnim sposobnostima svakog djeteta
  • pruža podršku odgojiteljima u  skupini s djecom  pred polazak u školu (usvajanje predvještina čitanja i pisanja)
  • surađuje sa zdravstvenim ustanovama i ustanovama socijalne skrbi te drugim čimbenicima u prevenciji razvojnih poremećaja u djece
  • prati, proučava i provjerava u praksi znanstvene i teorijske spoznaje s područja edukacijsko-rehabilitacijskih znanosti
  • unapređuje vlastiti rad i cjelokupan proces uključivanja djece s teškoćama u zajednicu

ZDRAVSTVENA VODITELJICA

  • provodi zdravstveno-preventivne mjere za očuvanje psihičkog i fizičkog zdravlja djece
  • prati provedbu sistematskih zdravstvenih pregleda
  • prati pojavu poboljevanja djece u skupinama i razloge izostajanja iz vrtića
  • vodi zdravstvenu dokumentaciju te sastavlja potrebne izvještaje i analize o zdravstvenom stanju djece
  • provodi protuepidemijske mjere
  • provodi zdravstveno prosvjećivanje u cilju stjecanja pravilnih higijenskih navika i usvajanja zdravog načina življenja
  • koordinira odgojitelje u ostvarivanju zadataka zdravstvene zaštite djece
  • provodi izobrazbu odgojitelja o raznovrsnim zdravstvenim temama
  • sudjeluje u radu stručnog tima u programu za djecu s teškoćama u razvoju
  • surađuje s roditeljima vezano uz zdravlje djece
  • prati, nadzire i predlaže mjere za poboljšanje sanitarno-higijenskih uvjeta rada u vrtiću
  • sudjeluje u organiziranju, stvaranju adekvatnih uvjeta i osiguravanju pravilne prehrane u ustanovi prema HACCP sustavu, a radi osiguravanja optimalnog rasta i razvoja djece