Djeca su po prirodi mali istraživači i znanstvenici. Okolinu otkrivaju uz pomoć osjetila, grade svoje „svjetove” uz pomoć raznih materijala i rijetko kad im nedostaje kreativnosti u svemu što rade. Naravno, uloga odgojiteljica u vrtiću je da ih potaknu i usmjere kako bi dodatno razvijali svoje sposobnosti. Tako smo i mi u „Mišićima“ ove pedagoške godine odlučili provesti STEM projekt u našoj skupini. Na sam spomen riječi STEM nad našim malim glavicama bilo je puno. No, ubrzo smo saznali o čemu se radi.

STEM je engleski akronim za područje znanosti (science), tehnologije (technology), inženjerstva (engineering) i matematike (mathematics). U kraticu se može dodati i slovo A (arts), čime se naglasak stavlja i na umjetnost te kreativno učenje. Uslijed ubrzanog razvoja tehnologije, mnoga tražena zanimanja baziraju se na obrazovanju iz područja STEM-a: robotika, umjetna inteligencija, neuroznanost, molekularna biologija, itd. Ono što će uvijek imati veliku važnost kod razvoja jest inovativnost, suradnja, kreativnost i kritičko mišljenje. Upravo STEM radionice potiče ove vještine te pripremaju djecu da budu, ne samo radnici, nego kreatori poslova budućnosti.

Djeca kroz STEM radionice:

– razvijaju vještine rješavanja složenih zadataka i izazova,

– vježbaju strpljenje prilikom svladavanja prepreka,

– vježbaju razmišljanje izvan okvira i razvijaju maštovitost,

– upoznaju se sa znanstvenim radom (od pretpostavke do zaključka) koji je važan za sve poslove, na području prirodnih ili društvenih znanosti,

– razmišljaju i povezuju znanja kroz zabavne pokuse i radionice,

– ne štrebaju činjenice, nego razumiju procese ili sustave,

– otkrivaju nova znanja jer potičemo njihovu znatiželju,

– slobodno izražavaju svoja mišljenja ili ideje,

– timski rade s vršnjacima

Proteklog tjedna proveli smo prvu fazu našeg projekta. Djeci je ponuđen novi kutić za istraživanje – laboratorij. Pomoću njega upoznali smo se s laboratorijskim posuđem, naučili čemu što služi, izradili svoj mikroskop, promatrali pomoću povećala. Nakon što smo upoznali laboratorijsko posuđe, trebalo ga je i isprobati pa smo tako napravili nekoliko eksperimenata. Kod eksperimenata djeci su bili ponuđeni svi potrebni materijali, a eksperimente su izvodili sami metodom pokušaja i pogrešaka. Prije svakog eksperimenta iznijeli su svoje mišljenje o tome što bi se moglo dogoditi, a na kraju smo donosili zaključke. Tako smo došli do zaključka da se voda i ulje ne miješaju (pokus Lava lamp), da se boje miješaju i nastaju nove (pokus M&M bomboni) te da soda bikarbona i ocat u kombinaciji daju pjenu (pokus Eksplozija vulkana).

Comments are disabled.