Zvuk
Na početku sata smo odrađivali početni pokus koji nam je bio uvod u ostale aktivnosti. Pitala sam djecu gdje je zvuk intenzivniji – u većoj ili manjoj prostoriji. Djeca su iznosila svoje teze i većina djece je tvrdila da je zvuk intenzivniji u većem prostoru. Odlazimo u veću i manju prostoriju, proizvodimo zvukove i djeca zaključuju da je zvuk intenzivniji u manjem prostoru.
Objašnjavam kako zvuk putuje i odbija se od prepreka i vraća do izvora zvuk, radili smo pokus proizvodeći zvuk bez tuljca, suzivši zvuk rukama i u tuljcima te djeca zaključuju da je zvuk intenzivniji bez prepreka.
Ispitivala sam djecu može li se zvuk prenositi “penjati” po predmetu, a djeca zaključuju da ne može pa smo izveli pokus sa žlicom koja je zavezana za vunu, vunu smo prislonili na uho, udarili metalnim predmetom po žlici te djeca zaključuju da je zvuk “doputovao” po vuni i proizveo zvuk sličan crkvenim zvonima.
Isprobavali smo kako se čuje zvuk ako prislonimo uho na nečija leđa, a osoba pritom govori.
Zvuk možemo i vidjeti što djeca tvrde da je nemoguće. Uz videoprikaz i Chladni ploču, vidimo da je to moguće.
Zvuk možemo i osjetiti. Puštam glazbu intenzivnog basa, a djeca dodiruju prijenosni zvučnik osjećajući njegove vibracije.
Za kraj i nakon brojnih aktivnosti, pokazujem djeci da zvuk možemo i sami proizvesti. Pokazujem im stroj Švedskog glazbenika Martina Molina koji je izgradio drveno mehaničko glazbalo po imenu Wintergarten koje pokreće 2000 kuglica proizvodeći pritom prekrasan zvuk, a djeca uživaju u predivnim zvucima.
Svjetlost
Razgovarali smo o svjetlosti, načinu na koji putuje, kako se lomi što djeci pokazujem tako što palim svjetlo pa oni zaključuju da je svjetlost vrlo brza, što potkrepljujemo munjama i avionima i zaključujemo da je svjetlost brza i da je brža i od zvuka.
Mnogo smo razgovarali i o tome kako nastaju i zašto postoje sjene? Što nema sjenu – plamen svijeće.
Radili smo pokus s čašom u kojoj je voda u koju smo uperili svjetiljku i pritom proizveli dugu o kojoj smo zatim i razgovarali.
Gledali smo kratku lutkarsku predstavu kazališta sjena te su djeca sam izrađivala jednostavne crteže, rezala ih pa smo ih lijepili na štapiće, a u tamnoj prostoriji djeca prezentiraju svoj uradak koji proizvodi sjenu dajući mu naziv i osobine.