Emocije u Zmajićima

Emocionalni razvoj djeteta je jednako važan kao i tjelesni razvoj zato što emocije imaju značajnu ulogu u socijalnim odnosima, istraživanju okoline i otkrivanju samih sebe. Dijete koje je okruženo povoljnim uvjetima za razvoj, izrast će u emocionalno zrelog čovjeka. Veliku ulogu u tome igraju roditelji koji postavljaju te uvjete i svojim ponašanjem daju primjer odnosno model svojoj djeci. Osim roditelja tu je i odgojna ustanova koja također čini važan aspekt djetetova života. Zmajići su se proteklih dana bavili prepoznavanjem i imenovanjem emocija te su učili prihvatljive oblike reagiranja na emocionalna stanja (posebno ljutnju). U aktivnostima smo koristili Kutiju punu osjećaja koja se kroz 20 različitih interaktivnih postupaka primjenjuje u radu s grupom djece ili pojedinačno kako bi istražili 4 osnovne emocije – sretan, tužan, ljut i uplašen – te načine na koji će ih djeca prepoznati, imenovati, prihvatiti i razviti svijest o njima. Biti sposoban izraziti i kontrolirati emocije na prihvatljiv način temelj je razvoja emocionalne inteligencije, jačanja otpornosti i pomaganja djeci da ostanu pribrani kada se suoče sa bolnim iskustvima. Rezultati primjene Kutije pune osjećaja u praksi su slijedeći: djeca su opreznija u iskazivanju osjećaja, imaju bogatiji vokabular u izražavanju emocija, njihova intuicija je profinjenija te je povećana sposobnost proživljavanja tuđih emocija. Također smo igrali memory s emocijama i čitali odlične terapeutske slikovnice (Psića je strah odlaska doktoru, Slonicu je strah vikanja i kazne, Kad je ljuta vjeverica ne sluša, Mišić je tužan jer mu nedostaju roditelji, Prašćić je tužan i ljubomoran na brata, Medvjedića je strah ostati u vrtiću). Zmajići su također bojali dio tijela gdje najviše osjećaju ljutnju i tako razvijali svijest da emocije sadrže i tjelesne reakcije koje je djeci teško prepoznati, a ljutnju su izražavali i stiskanjem jastuka i izgovaranjem onoga što ih opterećuje. Kako smo provodili dane možete pogledati u našoj fotogaleriji.