KUTIĆ ZA RODITELJE
STRUČNI TIM DJEČJEG VRTIĆA
Stručni suradnik – stručno osposobljena osoba sa zanimanjem pedagoga, psihologa i stručnjaka edukacijsko-rehabilitacijskog profila koja pruža pomoć djeci i odgojiteljima u odgojno-obrazovnom radu i koja pridonosi razvoju i unapređenju djelatnosti predškolskog odgoja.
PEDAGOG
- prati realizaciju odgojno-obrazovnog rada
- prati provedbu kraćih programa
- stvara temeljne uvjete za ostvarivanje djetetovih razvojnih potreba, interesa i prava
- stručno pridonosi maksimalnoj efikasnosti odgojno-obrazovnih ciljeva te unapređuje cjeloviti odgojno-obrazovni proces
- s odgojiteljima radi na stvaranju poticajnog okruženja za djecu
- predlaže inovacije, suvremene metode i oblike rada
- predlaže, sudjeluje i pomaže odgojiteljima u ostvarivanju programa stručnog usavršavanja i njihova cjeloživotnog obrazovanja
- sudjeluje u nabavi stručne literature, didaktike
- ostvaruje suradnju s roditeljima i pomaže im u odgoju i obrazovanju djece te rješavanju odgojno-obrazovnih problema
- surađuje s drugim odgojno-obrazovnim čimbenicima
- pridonosi razvoju timskoga rada u dječjem vrtiću
- sudjeluje pri upisu nove djece te formiranju odgojno- obrazovnih skupina
- sudjeluje u otkrivanju i praćenju razvojnih potreba djeteta
- organizira stručne aktive (usavršavanje) unutar ustanove
- radi s pripravnicima prilikom ostvarenja pripravničkog programa
- pruža podršku odgajateljima u istraživanju i unapređivanju vlastite odgojno- obrazovne prakse
- predlaže i sudjeluje u provedbi raznovrsnih oblika suradnje i komunikacije s roditeljima
- potiče aktivno sudjelovanje roditelja u odgojno-obrazovnom procesu
- informira i upućuje roditelje o odabiru najpogodnijeg programa za dijete (kraći programi)
- redovito surađuje s društvenom sredinom u organizaciji i obogaćivanju rada ustanove
- javno predstavlja odgojno-obrazovni rad dječjeg vrtića
PSIHOLOG
- prati psihofizički razvoj i napredovanje pojedinačnog djeteta
- postavlja razvojne zadaće i skrbi se o psihičkom zdravlju djece
- svojim djelovanjem pridonosi razvoju timskog rada u dječjem vrtiću i sudjeluje u stvaranju temeljnih uvjeta za ostvarivanje dječjih prava
- posebno je važna uloga psihologa u prepoznavanju djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (djece s teškoćama i darovite djece) i promišljanju razvojnih zadaća za njihovo napredovanje prema sposobnostima
- radi i s djecom s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i njihovim roditeljima na emocionalno-psihološkome snaženju obitelji za kvalitetniju pomoć u odrastanju djeteta
- surađuje i sudjeluje u programima stalnog usavršavanja odgojitelja, s roditeljima i lokalnom zajednicom
- unapređuje cjelokupan rad u dječjem vrtiću
- povezuje se sa zdravstvenim ustanovama i ustanovama socijalne skrbi
- koristi se supervizijskom pomoći i sudjeluje u istraživanjima u dječjem vrtiću te javno prezentira rezultate
LOGOPED
- je stručnjak edukacijsko-rehabilitacijskog profila
- radi na prevenciji, prepoznavanju, ublažavanju i otklanjanju govorno-jezičnih teškoća djece
- po potrebi upućuje na dodatne pretrage
- utvrđuje specifične potrebe djece s teškoćama u govorno-jezičnom razvoju i o njima informira odgojitelje, ostale suradnike i roditelje
- stvara uvjete za uključivanje djece u posebne i redovite programe dječjeg vrtića
- u suradnji s odgojiteljima, stručnim timom (i roditeljima) utvrđuje najprimjerenije metode rada za svako pojedino dijete te ih primjenjuje u svome radu
- vrši savjetodavni rad s roditeljima o poticanju razvoja komunikacije, jezika i govora
- vrši edukaciju odgojitelja o adekvatnom poticanju razvoja govorno-jezične komunikacije, vodeći računa o individualnim sposobnostima svakog djeteta
- pruža podršku odgojiteljima u skupini s djecom pred polazak u školu (usvajanje predvještina čitanja i pisanja)
- surađuje sa zdravstvenim ustanovama i ustanovama socijalne skrbi te drugim čimbenicima u prevenciji razvojnih poremećaja u djece
- prati, proučava i provjerava u praksi znanstvene i teorijske spoznaje s područja edukacijsko-rehabilitacijskih znanosti
- unapređuje vlastiti rad i cjelokupan proces uključivanja djece s teškoćama u zajednicu
ZDRAVSTVENA VODITELJICA
- provodi zdravstveno-preventivne mjere za očuvanje psihičkog i fizičkog zdravlja djece
- prati provedbu sistematskih zdravstvenih pregleda
- prati pojavu poboljevanja djece u skupinama i razloge izostajanja iz vrtića
- vodi zdravstvenu dokumentaciju te sastavlja potrebne izvještaje i analize o zdravstvenom stanju djece
- provodi protuepidemijske mjere
- provodi zdravstveno prosvjećivanje u cilju stjecanja pravilnih higijenskih navika i usvajanja zdravog načina življenja
- koordinira odgojitelje u ostvarivanju zadataka zdravstvene zaštite djece
- provodi izobrazbu odgojitelja o raznovrsnim zdravstvenim temama
- sudjeluje u radu stručnog tima u programu za djecu s teškoćama u razvoju
- surađuje s roditeljima vezano uz zdravlje djece
- prati, nadzire i predlaže mjere za poboljšanje sanitarno-higijenskih uvjeta rada u vrtiću
- sudjeluje u organiziranju, stvaranju adekvatnih uvjeta i osiguravanju pravilne prehrane u ustanovi prema HACCP sustavu, a radi osiguravanja optimalnog rasta i razvoja djece