Pitanje kojim često započinjemo jutarnje okupljanje u vrtiću je: “teta koliko nas ima danas?” Stoga su odgojiteljice odlučile ponuditi djeci različite aktivnosti kako bi zadovoljile njihovu potrebu za učenjem, produbile interes, ali i pružile im mogućnost da svojim prijateljima otkriju svijet brojeva i drugih predmatematičkih vještina.
Raznim stolno-manipulativnim aktivnostima djeca su stjecala spoznaje o brojkama, predmatematičkim vještinama (odnosi u prostoru, odnosi predmeta, svojstva predmeta). Tako su kroz tjedan imala mogućnost izbora poticaja koji su se vezali uz brojenje pridruživanjem, nizanje i uspoređivanje, te igre pokreta (“školica”, “tko je moj par”) i simboličke igre “učimo zbrajati”.
Kao mješovita skupina Loptice, cilj nije bio naučiti sve brojeve, nego popratiti interes pojedine djece u grupi i potaknuti druge da urone u svijet “male“ matematike, koja će im trebati, kako u školi, tako i kroz cijeli život.
Predmatematičke aktivnosti možete poticati i izvan vrtića, primjerice, potičite svoje dijete da uspoređuje veličine kamenja i kuća, oblike lišća i drveća, prebrojavajte korake od ljuljačke do tobogana i od tobogana do klupice, djetetovu pozornost usmjerite na kućne brojeve na zgradama i kućama. Kod kuće potaknite dijete da igračke posloži po veličini ili boji, na papiru iscrtajte različite geometrijske oblike te ih zajedno s djetetom pronalazite u prirodi i po kući (npr. trokut je kao krov, krug je kao tanjur, kvadrat je kao televizor). Igrajte se trgovine i razmjene novca te različitih društvenih igara koje se baziraju na brojevima i prebrojavanju (Bingo, Domine, Monopol).
Važno je da ove aktivnosti provodite kroz igru jer na taj način djeca stvaraju pozitivne učinke.