Koristeći edukativne materijale Centra za sigurniji internet, STEM-ovci su obilježili 6.2.Dan sigurnijeg interneta.
Cilj aktivnosti je bio razgovor o primjerenom i strukturiranom načinu provođenja slobodnog vremena te razviti vještine kontroliranja emocija. Dotaknuli smo se pozitivnih i negativnih strana video igara te kako se nositi s ljutnjom tijekom igranja. Razvili smo svijest o alternativnim načinima provođenja slobodnog vremena, a neke od njih prikazali smo i na našem plakatu. Priča pčelice Netice koja je bila u potrazi za dječjom srećom, dala nam je još neke ideje o tome kako možemo provesti vrijeme, osim da koristimo računala, tablete i mobitele.
Složili smo se da sve ima svoje prednosti i nedostatke te da internet i video igrice koristimo u dogovoru s roditeljima i u skladu s onime što je primjereno za našu dob.
PREPORUKE ZA KORIŠTENJE EKRANA OVISNO O DOBI
Postoji pregršt preporuka za korištenje ekrana ovisno o dobi djeteta, ali ono oko čega se svi slažu je da do dobi od oko 2 godine starosti djeteta nije preporučljivo izlagati djecu ekranima. Preporuke za korištenje ekrana u slobodno vrijeme koje su izradili slovenski stručnjaci navode slijedeće (za korištenje ekrana u slobodno vrijeme):
- do 2 godine – dijete ne treba biti izloženo zaslonima,
- 2-5 godina – manje od 1 sat dnevno uz prisustvo roditelja,
- 6-9 godina – 1 sat dnevno,
- 10-12 godina – 1.5 sat dnevno,
- 13-18 godina – 2 sata dnevno.
RAZUMIJEVANJE MEDIJSKIH SADRŽAJA KOD DJECE OVISNO O DOBI
Često se priča i piše o tome kako djecu nije poželjno previše izlagati ekranima, no informacije o tome koliko djeca pojedine dobi razumiju medijske sadržaje u pojedinoj dobi nisu toliko raširene.
Donosimo vam pregled razumijevanja medijskog sadržaja ovisno o dobi djeteta:
- do 18 mjeseci – ne razumiju radnju, privlače iz zvukovi i svjetla, mogu imitirati jednostavne
radnje i pokrete,
- 18 mjeseci do 3. godine – pozornost privlače zvukovi i svjetlosni efekti, koncentracija je slaba, zanimljiva im je brza izmjena scena, javlja se imitacija u igri,
- 3. do 5. godine – sve sadržaje gledaju kao cjelinu pa tako ne mogu razlikovati reklame od
npr. crtanog filma, zanimljivi su im animirani filmovi, ne mogu razlikovati stvarne od fiktivnih sadržaja,
- 6. do 11. godina – ulažu manje napora pri praćenju, dolazi do boljeg razumijevanja, traže uzore u likovima, počinju ih zanimati horor filmovi.