Osnovna načela za rad s potencijalno darovitom djecom:
Poticanje širenja sposobnosti, znanja i iskustva
Stvaranje uvjeta za razvoj kreativnosti
Razvijanje određenih osobina ličnosti
Smjernice za rad s potencijalno darovitom djecom:
Uvažavati specifične dječje interese, omogućiti djetetu da uči ono što ga zanima i što istražuje
Poticati širenje temeljnih znanja
Omogućiti da uči na način koji njemu najviše odgovara-razvoj metakognitivnih vještina
Organizirati za darovito dijete složenije aktivnosti,u pogledu apstraktnog mišljenja i viših razina misaonih procesa
Postavljati viša očekivanja u pogledu ustrajnosti u radu
Osigurati korištenje što raznolikijeg materijala u radu
Osigurati im više vremena za rad
Poticati tumačenje osobnog i tuđeg ponašanja i osjećaja
Stvarati prigode za razvijanje i izražavanje sposobnosti vođenja
Ohrabrivati kreativno i produktivno razmišljanje
AKTIVNOSTI U RADU S POTENCIJALNO DAROVITOM DJECOM
- LOGIČKO KOMBINATORIČKE AKTIVNOSTI
– Individualni rad, u paru ili malim skupinama
– Potiču percepciju, koncentraciju, logičko mišljenje, jezične sposobnosti, prostornu orijentaciju, poštivanje pravila
– Serijacija, klasifikacija, uspoređivanje
IGRE STRATEGIJE : Potapanje brodova, Pogodi tko, Spoji četiri u nizu, Dame, Šah, Monopolly…
LOGIČKI ZADACI: Nastavi niz, Sudoku, Izbaci uljeza, Složi po slijedu događaja…
- IGRE VIZUALNO-SPACIJALNIH SPOSOBNOSTI
– konstruiranje, modeliranje, likovni izraz
– transformiranje trodimenzionalnih oblika u dvodimenzionalne i obratno
– labirinti, pronađi istu zrcalnu sliku ,slagarice, tangrami, mozaik…
- IGRE ZA POTICANJE DIVERGENTNOG MIŠLJENJA I KREATIVNOSTI
– igre koje kod djeteta oslobađaju kreativnost i potiču njeno iskazivanje, te omogućuju djetetu da na razne načine izrazi što veći broj ideja i mogućih rješenja problema
~ PREDVIĐANJE ISHODA (Što bi bilo da…)
~ ŠTO SVE MOŽE BITI NEOBIČNO (predmeti, životinje, planete…)
~ NEOBIČNE UPOTREBE OBIČNIH PREDMETA
~ KREATIVNO RJEŠAVANJE PROBLEMA (Kako vratiti odlutalog slona u zoološki vrt?…)
~ MALI “IZUMI” ili predmeti i strojevi iz budućnosti
~ KREATIVNO IZRAŽAVANJE POKRETOM (budi kao…, pokaži kako…, učini… – pantomima)
- IGRE ZA POTICANJE VERBALNIH SPOSOBNOSTI
– Rješavati, ali i smišljati zadatke kao što su rebusi, zagonetke, pitalice
– Izmišljanje “novih riječi”, naziva, rima
– Izmišljanje priča, stripova
– Verbalne apsurdnosti
– Objašnjavanje svojih malih “izuma”
- POKUSI I ISTRAŽIVAČKE AKTIVNOSTI
– Aktivno učenje
– Djeca su sklona istraživanju, ispitivanju i provjeravanju
– Uče iz situacija kojima su izloženi
– Neopasne pokuse neka izvode sami
Pripremila odgojiteljica Sanja Trnski