Strujni krug
Na početku sata, osim osnovnog upoznavanja s polaznicima, odrađujemo brain gym vježbe pazeći pritom da se vježbe odrađuju pravilno.
Uvodim polaznike u pokuse sa strujom tako da razgovaramo o ulozi struje i kako se prenosi do lustera. Hodajući po prostoriji, primjećujemo strujni ormarić i pobliže ga proučavamo.
Objašnjavam da je za završni produkt važno da je strujni krug spojen do kraja i da tvori neku vrstu kruga.
Spajamo dijelove iz kutije za izradu strujnog kruga, čitamo upute, upoznajem djecu s pojmom prekidač, svatko drži neki dio koji upotrebljavamo i svi pazimo da su upute točne. Prvi pokus u kojem gori žaruljica je uspio.

Radimo kratki predah pitalicama i zatim nastavljamo s pokusima.
Za drugi strujni krug želimo da zvučnik proizvede zvukove iz “Ratova zvijezda” i uspijevamo u tome.
Za treći pokus želimo da zasvijetli crvena dioda što nam nije uspjelo. Djeca tada već daju svoje prijedloge i pokušavamo spajati druge prekidače. Nakon nekoliko pokušaja, dajem prijedlog da stavimo zelenu diodu jer je crvena možda pregorjela i tako je i bilo. Pokus uspijeva.
Kod traženja riječice “LO”, svi su bili vrlo uspješni i pronašli 23 ili 24 riječi.
Završni natjecateljski memmory u 4 grupe prolazi brzo i u natjecateljskom tonu.

Pokusi
Za vrijeme pokusa, djeca u parovima pomažu te su izrazito motivirani i spremni na rad.Objašnjavam djeci što je soda, za što služi. Iznenađeni su što nema miris, što nam pomaže kod probavnih tegoba, a ujedno je vrlo dobra za i čišćenje.
Sastojci pojedinačno ne proizvode nikakvu kemijsku reakciju, no miješajući “prave” sastojke, dobivamo vulkan.
Postupak ponavljamo još jednom.
Pokus s vatrom i vodom ponovo uspijeva. Djeca povezuju znanja iz prijašnjih aktivnosti pa im je lakše shvatiti zašto se vatra ugasi kad ostane bez kisika, a ujedno su vidjeli da prilikom toga u čaši nastane vakum koji povuče mali dio vode u čašu. Postupak ponavljamo dva puta.
Treći pokus s paprom i deterdžentom djeca otprilike znaju, ali ne razumiju zašto papar tone na dno, a ne zadržava se na deterdžentu.
Objašnjavam ulogu deterdženta u svakodnevnoj primjeni.
Za vrijeme pokusa, djeca su zainteresirana, daju odgovore i zaključuju.
Na početku sata zabavljamo se uz igru ponavljanja neobičnih riječi.
Takvi veseli, krećemo prema stolu s pokusima.
Ponavljamo koja su svojstva vatre, što su djeca vrlo dobro znala, a zatim im govorim da toplina može pokretati tijela (balon na topli zrak, spiralu od papira…) što zatim izrađujemo kako bismo dokazali.
Djeca su škaricama izrezivala papir u obliku spirale što izveli više-manje uspješno. Zalijepili smo vunu za papir koju su djeca držala, a ja sam stavila ispod upaljač. Zaključujemo da su se sve spirale pokrenule, a najjače one koje su bile dugačke i tanke.

Gorenje različiti vrsta papira
Na drugom susretu, bavili smo se vrstama papira i dajemo pretpostavke koji će papir gorjeti najviše i zatim ga palimo.
Djeca primjećuju da papir ne gori istom jačinom ako ga držim vodoravno ili okomito.
Zaključujemo da krep papir gori najbrže i da u potpunosti izgori kad ga bacim u staklenku. Običan bijeli papir gori brzo, ali ne izgori u potpunosti.
Reciklirani papir gori sporije i ne izgori cijeli. Rebrasti reciklirani papir gori sporo i dosta se dimi. Karton gori vrlo sporo i pritom dosta smrdi.

Zaključak

– topli zrak je laganiji pa odlazi visoko, pokreće lagane materijale bez diranja.
– vatra je potrebna, ali i opasna. Može zapaliti različite vrste papira
i kartona.

 

 

Comments are disabled.