Fašnik
U veljači smo se prigodno bavili karnevalom pa sam djeci dala crteže klauna na kojima su trebali nacrtati određeni broj krugova, kvadrata, trokuta i linija pazeći da ih rasporede po čitavom liku. Ujedno imenujem oblike pazeći da ih ne govorim po redu kako bi zadatak bio što zahtjevniji.
Pokusi s vodom
– Radili smo pokuse s vodom.
Prvi pokus je bio s čašom u kojoj je bila papirnata maramica, a voda u zdjelici tako da joj razina bude viša od papira u čaši. Uranjamo čašu u vodu i pokus je bio uspješan jer se maramica nije namočila. Nakon zajedničke rasprave i traženje mogućih uzroka, dolazimo do otkrića te o njemu raspravljamo.
– Pokus sa sodom bikarbonom, octom i svijećama.
Ponavljamo da je za proces gorenja bitan kisik. Radimo pokus u kojem se oslobađa CO2 koji će ugasiti vatru.
Djecu iznenađuje kako je CO2 nevidljiv i kako smo ga “prolijevali” po vatri koja se zatim ugasila.
– Pokus s vodom, uljem i bojom za hranu.
Razgovaramo o različitim vrstama tekućina, njihovim gustoćama i karakteristika.
Miješanjem uviđamo da se ulje nije izmiješalo s vodom ni bojom, voda je poprimila crvenu boju, stajanjem posude bez diranja vidimo slojeve tekućina koji su se razdvojili.
– Pokus s tekućinama raznih gustoća i boja.
Pripremila sam obojenu vodu, mlijeko, deterdžent i ulje. Dodavanjem u posudu uviđamo da se deterdžent zbog gustoće “izgužvao”, u utore se ulilo mlijeko, voda se malo pomiješala s mlijekom, a ulje se odvojilo.
Sutradan vidimo da su se sve tekućine odvojile i rasporedile po težini. Na dnu je deterdžent, zatim mlijeko, obojena voda pa ulje.
“Kako živi Antuntun”
Na početku smo sata odigrali motivacijsku igru i dobro se zabavili.
Razgovarali smo o tome kako ljudi neke radnje rade na točno određeni način uz minimalno odstupanja kako bi one uspjele. Primjer koji sam upotrijebila je recept za kruh.
Kako bi kruh uspio, pratimo određene radnje, no kako bi kruh uspio u pekaču, trebamo biti još oprezniji i precizniji u redoslijedu.
No, postoji lik u slikovnici koji stvari radi na svoj način i isprobava svoje zamisli, jer zašto ne?
Nakon pročitane slikovnice, razgovaramo o njoj i zaključujemo da sve svoje zamisli, koliko sulude bile, možemo isprobati.
Na listićima pokazujem obrnute radnje: pas šeće čovjeka, povrće sadi ljude… i djeci dajem zadatak da nacrtaju neobične ili izokrenute radnje.