Četvrta radionica Kluba roditelja

U četvrtak, 27. veljače održana je četvrta radionica Kluba roditelja Dječjeg vrtića Igra. Tema radionice bila je “Roditeljstvo u najboljem interesu djeteta – 4 stupa roditeljstva”. Kroz interaktivna predavanja i radionice roditelji su imali priliku osvijestiti što je djetetu potrebno, kakve roditelje djeca trebaju i što im mogu i trebaju pružiti u odgoju. Roditelji se često pitaju kako odgajati dijete, kako to činiti svakodnevno i uspješno, da nas djeca shvate, da ne budemo pregrubi, da razumijemo djetetove potrebe, osjećaje, da ga istovremeno osnažimo i pripremimo za suočavanje sa izazovima koji ga očekuju. Roditeljima se nudi cijeli niz smjernica za rad s djecom, a posebno su korisne smjernice Vijeća Europe – „Četiri stupa roditeljstva“. 

Istraživanja su pokazala kako najpozitivniji učinak na odgoj i rani razvoj djeteta imaju autoritativni roditelji u čijem su roditeljskom djelovanju visoko zastupljeni i toplina i nadzor(Aunola & Nurmi 1997). Roditelji „koji su brižni i senzibilni prema djeci, uz jasne granice kojima okruženje drže predvidljivim“, posjeduju najpoželjnije karakteristike koje će osigurati zdrav razvoj djeteta.UN-ova konvencija o pravima djeteta navodi što bi roditelji trebali činiti u najboljem interesu djeteta (UN Convention on the Rights of the Child 1989).

Filozofija roditeljstva nije samo obiteljsko već i društveno pitanje. Stoga Vijeće Europe 2006. Godine ističe kako se radi o važnom pitanju te promiče novi standard roditeljstva,koje poštuje prava djeteta, nazvan roditeljstvo u najboljem interesu djeteta. Tako postoje četiri kategorije roditeljskog ponašanja i vrijednosti kao temeljna načela roditeljstva, koja poštuju i promiču prava djeteta u obitelji ili roditeljstva u najboljem interesu djeteta (Pećnik &Starc 2010).

Smjernice Vijeća Europe pod nazivom “Četiri stupa roditeljstva”, koje  definiraju odgovorno roditeljstvo kao roditeljsko ponašanje koje se temelji na najboljem interesu djeteta. Smjernice sadrže:

  1. Brižno ponašanje
  2. Pružanje strukture, granica i vođenja
  3. Uvažavanje djeteta kao osobe
  4. Omogućavanje osnaživanja djeteta