Tijekom prethodnog tjedna, Medvjedići su kroz 3.fazu ovogodišnjeg projekta “Svijet boja” upoznali “neboje” – crnu, bijelu, sivu.
Boje nam pomažu da:
-razumijemo svijet oko nas – opasnosti, estetski lijepo, upozorenja, informacije
-prepoznajemo sličnosti i razlike – uspoređujemo viđeno
-utječu na naše raspoloženje – mogu nas umiriti, razveseliti, raznježiti
-razvijaju kognitivne sposobnosti – pažnju, logičko zaključivanje, jezik i govor
-razvijamo desnu hemisferu mozga – vizualno razumijevanje informacija
U sklopu ove faze svakodnevno smo se razgibavali igrama prema nalogu “Dan- noć” te “Skok na boju”- osmišljenu kao podnu igru nalik šahovskom polju. Djeca su radošću prigrlila ove neobične boje, a ono što ih čini zanimljivima je kontrast boja i mogućnost miješanja boja. To smo najbolje mogli vidjeti na izradi zimske slike iznenađenja „Snjegović i oblak“ gdje su djeca spužvicom tapkala crnu i bijelu boju oko motiva te na prijelazu uočila sivu boju.
Naš istraživački kutić “BOJE” upotpunili smo karticama novih boja te raznovrsnim igrama: “Sastavi snjegovića”, “Nogometna lopta”, “Pahuljice padajte”, “Pingvin”, „Krug neboja“ te “Nahrani miša sirom” u kojima su umetala, spajala, ubadala, klasificirala prema zadanom kriteriju „boji“. Ponuđenim igrama djeca su razvijala vizualnu percepciju, jačala hvat, razvijala okulomotorike, preciznosti i strpljenje.
Navedeni poticaji djeci pomažu da lakše shvaćaju svijet koji ih okružuje. Obogaćeni novim iskustvima i spoznajama mogu naučenom pridodati nova obilježja te se na taj način potiče verbalizacija – bogaćenje rječnika, imaginalizacija – poticanje mašte. Neka djeca mogu od druge godine imenovati i klasificirati boje, no većina ih to počinje shvaćati oko treće godine tako da se nalazimo u razdoblju kad je vrijedno poticati i na igrolik i zabavan način stimulirati dječji vid te razvijati radoznalost i želju za učenjem.
Proslavili smo i veliki 3.rođendan naše Jane te uživali su torti, grickalicama i sokiću.