Velika se vika
u povrtnjaku digla.
Jer jesen evo,
samo što nije stigla.
Kupus se oglavatio,
prkosno se podbočio:
Ja frizeru prvi trebam ići!
Jer, naribani će biti
upravo moji listići!”
Žuta bundeva,
tik uz vrtna vrata,
od silnoga se smijeha
za trbuh hvata.
Frizure moderne,
pramenovi, uvojci,
a svi će, na kraju,
završiti u zimnici!”

U ovom tjednu Medvjedići su zaokružili sklop aktivnosti pod nazivom „Jesenski plodovi“. Do sada smo istražili jesenske orašaste plodove, jesensko voće te naposljetku završili s plodovima iz vrta i polja. U zadnjoj temi odabrali smo pomnije istražiti bundevu, kupus i repu.

BUNDEVA
U sklopu ove teme jutro smo započeli vođenom maštom o bundevi u polju. Proučavali smo izgled, boju, oblik i teksturu kore bundeva te za pomoć koristili povećala. Saznali smo da bundeve mogu biti nepravilnog oblika, oble, dugoljaste, okrugle, velike, male, teške, lake, raznobojne. Pročitali smo priču „Juha od bundeve“ koja nam je pomogla da razmislimo o smislu zajedništva, pomaganju, strpljivosti te međusobnoj toleranciji. Motiv iz priče likovno smo prikazali izradivši zajedničke radove – bundeve s pomoću tehnike kolaž papira. Naučili smo brojalicu „Bundeva“.

KUPUS
Temu smo započeli razgibavanjem uz pjesme s pokretima „Zeko hop“ i „Šapice nam zeko daj“. Potom, poslušali smo priču „Zečić Zdravko i polje kupusa“ koja nas je poučila kako je važno biti iskren i govoriti istinu te kako ni u čemu nije dobro pretjerivati. Izradili smo zajedničke likovne radove kupusa dvjema tehnikama, jednog od kolaž papira te drugog aplicirajući vodene boje na bazu od uvijenih salveta. Djeca su i vizualizirala kako izgleda presjek kupusa, promatrali smo njegovu unutrašnjost, mirisali ga, kušali. Zaključili smo da je izvana zelen, a iznutra bijel i žućkast, potom da ima jak i neobičan miris te da ima slatkasti okus. Osmislili smo igru „Nahrani zeca kupusom“ kojem su djeca dala ime na temelju odslušane priče – zeko Zdravko.

REPA
U sklopu teme djeca su slušala pjesmu „Ja posijah repu“. Pjevano smo pratili pokretima karakterističnima za tradicionalni ples. Odgledali smo dramatizaciju priče „Djed i repa“ u izvedbi svojih odgojiteljica, a kasnije su se i djeca okušala u izvedbi igrokaza.
Igrokaz nam je dao lijepe smjernice za razmišljanje o tome:
-kako je lijepo pomagati i imati pomoć
– kad su ruke složne, lakše ćemo riješiti posao
-ponekad je malo potrebno da bi se došlo do rješenja
– nikad ne treba odustati od željenog cilja
-najmanja karika nije uvijek i najslabija

Uživajte u jesenskoj galeriji naših aktivnosti!

Comments are disabled.