ŠUMSKA PJESMA

Listić crven, listić žut
pali su na šumski put.
Još se zeleni poneki bor,
životinje šumske osnivaju zbor.
Čitavom šumom pjesma se ori,
dok se medo odnekuda ne stvori.
Brunda i gunđa, za zimski san se sprema,
ne odgovara mu nikako muzička tema.
I šuma utihne, strah je u svima,
u šarenu šumu stiže duga zima.

Nakon teme „Šumske životinje u jesen“, odlučili smo još neko vrijeme ostati u šumi i istražiti što se događa s lišćem. Jesen nam je za kraj donijela prave kišne i hladne dane te nas omela u istraživačkim aktivnostima na otvorenom i igri lišćem te smo morali improvizirati i prilagoditi aktivnosti  u prostoru sobe dnevnog boravka. Lišće smo promatrali tijekom šetnji vrtićkim dvorištem i pjevali o lišću: „Tiho, tiho pada list za listom žut“ te „Žuta boja“. Svakodnevno smo se razgibavali uz jesensku kocku s aktivnostima: oponašali smo rast gljive, skakali po hrpi lišća, bacali ga u zrak, stajali uspravno kao drvo, šuljali se kao jež kroz lišće… Vježba je djeci bila zanimljiva, a njome smo poticali slušnu percepciju, vježbali koordinaciju pokreta, pratili igru s nalogom, vježbali kako izvesti dinamičnu, a kako statičnu radnju.

Sovu smo odabrali kao likovni motiv te prekrili njeno tijelo lišćem, za ovu aktivnost koristili smo kolaž tehniku. Pogledali smo i dramatizaciju igrokaza „Dva lista“ koja je kod djece potaknula razne emocije te želju da se okušaju u glumi sa štapnim lutkama – u spontanoj scenskoj igri, djeca su izgovarala rečenice iz igrokaza, plesala s lutkama, oponašala razne emocije koje su prepoznate iz igrokaza: čuđenje, strah, tugu…

Tema je bila potkrepljena raznovrsnom didaktikom – umetaljkom s čepovima „Lišće i boje“, poklapalicom „Lišće i sjena“, memory otvaralicom „Lišće“. Postepeno uvodimo i senzorne kutije – u ovoj temi je bila prisutna kutija  s lišćem zamišljena kroz aktivnost punjenja i pražnjena te manipulacije lišćem i razvijanjem taktilne osjetljivosti.

Djeci su bili ponuđeni i slikovni predlošci  lista i stabla kojeg su trebali ispuniti ili dovršiti prema vlastitoj zamisli ograničeni prostorom ili obrisnom crtom – ispunjavali su ga crtama, točkama, bojenjem plohe. Kroz takve aktivnosti vježbamo i jačamo prstne mišiće i mišiće šake – finu motoriku okulomotoriku, koncentraciju.

Comments are disabled.