Nakon božićnih i novogodišnjih praznika prionuli smo novim izazovima učenja, istraživanja i zabave. Blagdanski ugođaj zamijenili smo zimskim te su se našim vrtićem zabijelile pahulje, snjegovići i snijeg. Dva tjedna posvetili smo našem projektu „Šetnja kroz godišnja doba“ – u ovom razdoblju prošetali smo zimom i pomalo otkrivali sve čari koje nam ona donosi.
U samom početku iznenadio nas je snijeg koji je zabijelio naše vrtićko dvorište i okolicu. Tu priliku iskoristili smo za šetnju, osluškivanje škripanja snijega pod čizmama i za ostavljanje tragova u snijegu. Svakodnevno smo promatrali kako snijega ima sve manje i kako se topi. Bijeli pokrivač kasnije je zamijenio mraz, inje na granama drveća i smrznute lokvice.
Prve dane projekta iskoristili smo za upoznavanje sa zimskom odjećom i obućom kroz kartice s odjevnim predmetima, kroz igru „Spremi dječaka za zimu“, vježbom za finu motoriku „Pletenje rukavica“ i igrom „Pronađi svoju kapu“. Igru smo iskoristili i za učenje kako staviti kapu i rukavice. Odjevne predmete smo i likovno prikazivali koristeći razne likovne tehnike: tempere, pastele, kolaž, drvene boje.
Projekt smo nastavili s aktivnostima sa snijegom, pahuljama i snjegovićima. U aktivnostima istraživanja nastojali smo uključiti što više senzomotoričkih pomagala: u senzornoj kutiji „Zima“ djeca su imala priliku manipulirati raznim materijalima i istraživati njihove karakteristike i teksture, u kutiji punjenoj vodom lovili smo pahuljice, senzorna vrećica „Snješko“ poslužila nam je za razvoj osjeta taktilnosti, senzorna boca „Snjegović“ u nama je budila znatiželju te smo promatrali čarobni vrtlog snijega koji se u njoj stvara, senzorna kutija „Snjegović“ bila nam je prilika za uvježbavanje preciznosti, a senzorna staklenka „Snješko“ služila je za vježbanje hvata pomoću hvataljke kroz aktivnost punjenja i pražnjena.
Temu smo popratili i didaktikom: „Razvrstaj odjevne predmete prema boji“, poklapalica „Rukavice“, poredaj odjevne predmete po veličini, umetaljka „Snjegovići“. Najviše su nas razveselile igre: „Složi snjegovića“ od kutija, „Nahrani snjegovića“ umetanjem loptica u metu po boji, slaganje snjegovića na podu od raznih pomagala te slaganje dijelova tijela snjegoviću na magnetnoj ploči prema zadanoj shemi. Istraživali smo i umjetni snijeg, ostavljali tragove u snijegu koristeći pjenu za brijanje.
Svakodnevno smo pjevali pjesme praćene pokretima: „Ljuti se vrapčić na zimu“ i „Padaj, padaj snježiću“. Pratili smo , listali i slušali brojne slikopriče, priče, dramatizacije i slikovnice na temu: „Snješko i djeca“, „Snješko“, „Namiješeni snješko“. Pogledali smo video zapis: „Priča o tri snjegovića“.
Izradili smo i sliku „Dječak/djevojčica na snijegu“ prikazavši snijeg tapkanjem štapića. „Slika iznenađenja“ prikazala nam je pahulje snijega koje smo otkrili premazivanjem papira vodenim bojama. Izradili smo snjegoviće bojanjem kartonskog tuljca te slikanjem temperom na plavoj podlozi.
Temu smo zaokružili dramatizacijom igrokaza: „Snjegović“. Za stvaranje čarobnog dojma prilikom slušanja zamračili smo našu sobu te likove od kartona postavili na svjetlosnu ploču.
Za opisivanje svih čarobnih aktivnosti redaka nam je malo. Zato ćemo vas sada pustiti da uživate u zabilježenim fotografijama naše zimske priče.