Početak školovanja je za dijete jedno od najznačajnijih razdoblja u njegovu životu. Od sada će se pred njega iz dana u dan postavljati sve veći zadatci. Ono će upoznavati mnogo novih osoba – vršnjaka i odraslih, brzo će širiti svoja znanja o svijetu oko sebe i sebi samom.

Do početka školske godine ostalo je još nekoliko mjeseci. Nemojte ih ispuniti učenjem čitanja i pisanja – to prepustite učiteljima u školi.

[highlight color=”#f96e5b”]Provjerite jeste li osigurali neke preduvjete koji će djetetu olakšati snalaženje u školi:[/highlight]

– tijekom ljeta češće prošećite s djetetom putem do škole i ukazujte na sigurno ponašanje u prometu

– naučite važne stvari: ime i prezime (djeteta i roditelja), adresu i broj telefona, gledanje na sat, otključavanje/zaključavanje vrata, kulturno ophođenje

– uputite dijete na osobe koje mu mogu pomoći u slučaju potrebe dok je samo kod kuće

– zajedno s djetetom uredite njegov radni kutak; navikavajte ga da se sam brine o njegovoj urednosti jer će se to tražiti i u učionici

– privikavajte dijete na pravilan ritam dana (ustajanje i lijeganje u približno isto vrijeme, spavanje noću 9-10 sati)

– upućujte dijete na pravilno držanje tijela prilikom sjedenja i pri nošenju školske torbe

– potičite dijete na druženje i igru s drugom djecom

– potičite dijete na igre spretnosti, snalažljivosti i orijentacije: razvijajte pojmove lijevo-desno, gore-dolje, ispred-iza, unutar-izvan, jučer-danas-sutra, prije-poslije)

– potičite samostalnost djeteta u brizi za sebe: kulturno-higijenske navike (pri jelu, oblačenju, korištenju WC-a, pranju i brisanju ruku, u brizi za svoje stvari…)

– razvijajte sposobnosti opažanja i promatranja (potičite djecu da detaljno govore o svemu što vide – prilikom šetnje, posjete liječniku i sl.)

– razgovarajte s djetetom što više, odgovarajte na njegova pitanja i podržavajte njegovu znatiželju za novim spoznajama

– vježbajte koncentraciju (kod rješavanja raznih zadataka, kao i kod svakodnevnih aktivnosti kao što su oblačenje, pospremanje sobe i sl.)

– stvarajte pozitivnu sliku djeteta o sebi i razvijajte socio-emocionalne vještine

– zajedno s djetetom obavite kupnju školske torbe i školskog pribora

– izbjegavajte prijetnje školom (“Kad kreneš u školu, nećeš više imati vremena za igru,; Vidjet ćeš ti kako ćeš u školi morati slušati učiteljicu.)

– potičite pozitivne stavove djeteta prema školi i učenju

– prvi dan nastave osigurajte dovoljno slobodnog vremena kako biste bili uz svoje dijete, pomogli mu u snalaženju u novoj sredini i zajedno s njim podijelili veselje i ponos zbog polaska u školu

• Važno je ispraviti nepravilnosti u govoru!

Neuspjeh u školi može biti uvjetovan teškoćom koja se mogla ispraviti na početku školovanja.
Bilo kakve teškoće ili poremećaji u komunikaciji mogu dovesti do povlačenja, zatvaranja, nesamostalnosti, a ponekad i do agresije

Prijedlog glasovnih igrica kojima možete potaknuti govorno-jezični razvoj djeteta:

– Suprotnosti (veliko–malo, crno–bijelo, usko–široko, …)

– Govori: glasno – tiho, visoko – duboko, brzo – sporo.

– Kad idemo spavati? Kad dolaziš u vrtić?

– Dotakni lijevom rukom desno uho.

– Stavi olovku ispred/iza/pored knjige!

– Pokaži crni krug unutar bijelog kvadrata.

– Koje glasove čuješ u riječi MAČKA?

– Što čuješ kada kažem Š-K-O-L-A?

– Sastavi priču prema slici ili seriji slika.

– Pronađi rimu (kruh-majmun-duh).

– Igra «kaladont» (reci riječ na završno slovo)

– Po čemu se razlikuju: jaje–kamen; brod–autobus; daska–staklo?

– Po čemu su slični, jednaki: kruška i jagoda; leptir i muha…?

– Što sve u ovoj prostoriji počinje na glas s?

– Nabroji tri životinje koje počinju na glas m.

– Što sve možemo kupiti u trgovini na glas k?

Suradnjom predškolske ustanove, roditeljskog doma i škole postići ćemo dobre rezultate u odgoju i obrazovanju vašeg djeteta i ostvariti cilj – imati sretno dijete i dobrog učenika koji će biti naš zajednički ponos.

Comments are disabled.