Ovogodišnji projekt zove se ” Od oblika do broja”- odnosno matematika u djetetovoj okolini. Svijet u kojem dijete živi jest matematika, zato mu ga otkrivamo postupcima koji odgovaraju njegovim psihofizičkim mogućnostima shvaćanja. Dakle kroz igru, manipulaciju i promatranje aktiviraju se sva osjetila. Matematika je već od jaslica u neposrednoj djetetovoj blizini pri prvim susretima s oblicima, likovima, bojama, količinom, veličinom i težinom. Vrlo brzo tijekom svog razvoja dijete ima potrebu prebrojavati, svrstavati, odvajati, koristiti brojeve, upoznati pojam vremena čime dolaze do novih spoznaja. A matematika je prisutna u igrama građenja, glazbenim, pokretnim i dramskim igrama, didaktičkim i manipulativnim igrama te svim vrstama istraživačkih igara. I tu je naša uloga odgojitelja da djetetu pojasnimo i približimo taj svijet matematike i učinimo ga zanimljivim. Potičemo dijete da uočava, otkriva, razmišlja, zaključuje, povezuje i koristi stečena iskustva.
Poznavajući dijete i njegove interese i potrebe osmišljavamo ciljane i funkcionalne poticaje i sredstava za aktivnosti iz kojih će djeca učiti.
Tako mogu:
- upoznati različite teksture i sastav predmeta
- prepoznati i imenovati osnovne geometrijske oblike
- klasificirati po jednom ili više kriterija
- baviti se serijacijom(sposobnost nizanja predmeta prema nekom mjerljivom svojstvu) i nizanjem predmeta
- upoznati se s pojmom težine
- uočavati i uspoređivati brzinu kretanja predmeta
- usvajati pojam količine
- uparivati količinu s brojem
- brojati i prebrojavati
Osim spoznajnog, ova sredstava dotiču sva razvojna područja: vizualnu percepciju, organizaciju prostora i u prostoru, finu motoriku, socioemocionalni razvoj ( suradnja i osjećaj uspješnosti), razvoj pažnje i koncentracije te jezika i govora.
U mjesecu listopadu upoznavali smo različite teksture i sastav predmeta.
1. BOJA – priča „ Vuk koji je želio biti druge boje“ ; razvrstavanje i uparivanje predmeta jednakih boja, pokazivanje i imenovanje boja, didaktika na temu, likovna aktivnost „ Otisak bojom“ i igra na zraku „Skok na skok“
2. MATERIJAL – uvođenje rasipnih materijala, formiranje Montessori ormara, kinetički pijesak
3. OBLIK– umetaljke geometrijski oblici, složi oblik, poklapalice, likovna aktivnost „ Jožica“, izrada otisaka geometrijskih oblika
4. VELIČINA – poredaj po veličini, poklapalica geometrijski likovi