Prethodni tjedan posvetili smo upoznavanju zanimanja – frizera, vatrogasca i doktora. Tjedan smo započeli poticajnim razgovorom na temu: „Što ću biti kad odrastem?“ te shodno svojoj dobi oblikovali odgovore. Nabrajali smo zanimanja svojih roditelja te zanimanja koja su nam bliska ili se svakodnevno susrećemo s tim zanimanjima u neposrednoj okolini –kuhar, pekar, čistač, prodavač, odgojitelj i sl. Formirali smo kutiće „Frizer“, „Doktor“, „Vatrogasci“ koji su nam bili poticaj za razvijanje simboličke igre te uživljavanje u razne uloge. Kako bi takva igra bila smislena potrebno je pronaći suigrača, podijeliti uloge, dogovoriti pravila igre, pridržavati se dogovora te, ne manje važno, pokazati strpljenje, prihvatiti prijedlog o izmjeni uloga i krenuti u stvaranje zamišljenih situacija. Mlađa djeca (do 3. godine) najčešće se igraju sama dok djeca u dobi od 4 i više godina uključuju i drugu djecu u pretvaranje.
Kako bi najvjernije upoznali zanimanje „vatrogasac“- povodom Svjetskog dan vatrogasaca (4. svibnja), posjetili smo mjesno DVD Sigetec gdje su nas dočekali ljubazni vatrogasci odjeveni u vatrogasne uniforme i pokazali nam ono najzanimljivije – izgled vatrogasnog vozila te nas povezli selom vatrogasnim kamionom (naša vozačica bila je vatrogaskinja Antonija Kolar, mama našeg Erica). U znak zahvale izradili smo im plakat s prigodnim motivima. Vezano na temu – pročitali smo slikovnicu „Medo Tobi kod vatrogasaca“, proveli smo igru „ugasi vatru“ pomoću improviziranih elemenata: goruće zgrade, šprice i vatrogasne kacige; uspinjali se ljestvama prikazanima na podu od izolir trake te na taj način uvježbavali spretnost, koordinaciju pokreta te orijentaciju u prostoru.
Kako bi se upoznali sa zanimanjem „frizer“ dogovorili smo posjet mame Nikoline Gajski (mame našeg Roka) koja nam je pokazala frizersku opremu i proizvode koje koristimo za oblikovanje i uređivanje kose. Djeci koje su pokazala interes napravila je frizure, a pomagača je bilo puno. Vezano na temu – izradili smo sliku „Moja neobična frizura“, rezali predloške „šišanje kose“ prema zadanim linijama.
Kako bi upoznali zanimanje „doktor“ proveli smo edukativni razgovor o svom iskustvu posjeta doktoru, nabrajali što sve doktor liječi i što mu sve treba kako bi nas mogao pregledati i utvrditi bolest te pripisati lijek za ozdravljenje ili uputiti na oporavak. Pročitali smo slikovnicu „Moje prvo kupanje“ te podsjetili na važnost održavanja osobne higijene koja je preduvjet za očuvanje zdravlja. Sve što smo razgovorom ponovili – prikazali smo plakatom „Kod doktora…“. Pomoću radnog lista „zanimanja“ ponovili smo zanimanja te pridruživali uloge s predmetom, ustanovom ili vozilom koje odgovara zadanoj ulozi. Na taj način uvježbavali smo koordinaciju oko-ruka, logičko razmišljanje i pamćenje.
Zahvaljujemo roditeljima na ostvarenim posjetima te se veselimo budućim suradnjama.